Social media speelt een belangrijke rol in het aantrekken van potentiële klanten naar je winkel of showroom. Facebook en Instagram zijn dé ideale platformen om mensen te prikkelen en in contact te brengen met je winkel en producten.
Vergelijk social media met een online etalage: door jezelf op de juiste manier te presenteren, wek je nieuwsgierigheid op bij de mensen om een kijkje te komen nemen in je winkel.
Je zorgt er dus maar beter voor dat je te zien bent op de feed van je doelpubliek!
Weet wel dat je meer zal moeten doen dan af toe een paar foto’s of een video delen.
Personen die je bedrijfspagina al volgen zijn hoogstwaarschijnlijk familie, vrienden, kennissen en mensen die al klant zijn. Je organische (lees: niet gesponsorde) content wordt met andere woorden enkel gezien door volgers en mensen die je pagina spontaan opzoeken.
Om meer en nieuw volk over de vloer te krijgen, moet je mensen zien te bereiken die jou nog niet volgen of kennen. Om deze koude doelgroep te benaderen, is het essentieel dat je inzet op social advertising. Alleen met advertenties verschijn jij immers op de Facebook –en Instagramfeed van potentiële nieuwe klanten.
Schiet niet zomaar in het wilde weg met je gesponsorde content, maar zorg ervoor dat je advertenties op de feed verschijnen van net dié mensen die voldoen aan het profiel van jouw ideale klant.
Als adverteerder kan je achter de schermen van Facebook targeten op duizenden – ja, letterlijk duizenden – demografische kenmerken, interesses, social media gedragingen, eventuele website bezoeken enzovoort om zo binnen de gewenste doelregio en leeftijdsklasse de juiste profielen te bereiken.
Het is belangrijk dat je potentiële klanten prikkelt met originele, herkenbare en relevante content. Mensen scrollen vaak op automatische piloot door hun feed. Trek dus de aandacht met visueel aantrekkelijke beelden en spreek je doelpubliek aan met een zo gepersonaliseerd mogelijke boodschap.
Net zoals je de inrichting van je winkeletalage afstemt op het type klanten dat je door de deur wilt krijgen, stem je ook je advertenties visueel en tekstueel zo goed mogelijk af op je doelpubliek. Adverteren op maat is dus de boodschap!